Innowacyjne działania w kl. V

Podstawowym środowiskiem wychowania i edukacji dzieci jest niewątpliwie rodzina i szkoła. „Gry planszowe jako narzędzie w procesie wychowania i edukacji uczniów”- to innowacyjny program zajęć dla klasy Vc oraz Vd, wspomagający rozwijanie możliwości intelektualnych uczniów poprzez gry i zabawy umysłowe stosowane na zajęciach z religii katolickiej. Inspiracją do podjęcia działań w celu wprowadzenia innowacji pedagogicznej było integrowanie zespołu klasowego, rozwijanie właściwych relacji w grupie, jak również wykorzystanie potencjału uczniów, umożliwienie uczniom realizowania pasji, rozwijania własnych zainteresowań, wyobraźni i kreatywności, kształtowania poczucia własnej wartości, a także podnoszenia wiedzy i umiejętności. Gry planszowe są alternatywą dla gier komputerowych, które „usidlają” ucznia na wiele godzin przed pulpitem komputera czy smartfona. Pierwsze spotkania z wdrożeniem działań innowacyjnych już za nami. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach, gdyż urozmaicenie procesu edukacji poprzez gry planszowe to nie tylko wzmożona aktywność uczniów ale też radość i niezwykła atmosfera, która udziela się stopniowo wszystkim.

Renata B.

20181031_13570820181031_13582720181031_135905

 
logo.png
Kronika
  • 2019 (41)
  • 2018 (218)
  • 2017 (252)
  • 2016 (233)
  • 2015 (200)
  • 2014 (194)