Innowacje pedagogiczne w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej

W tym roku szkolnym w naszych szkołach wprowadziłam 2 innowacje pedagogiczne z zakresu informatyki: Wprowadzenie podstaw programowania na zajęciach komputerowych w szkole podstawowej w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach "Nie takie straszne programowanie" oraz Wprowadzenie i rozszerzenie podstaw programowania na zajęciach informatyki w gimnazjum w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach "Programiści są wśród nas".

Uczniowie IV klas w ramach ostatniego działu zajęć komputerowych zgłębiali tajniki programu Baltie z pomocą tytułowego czarodzieja. Ku mojemu zaskoczeniu wszyscy bez problemu dogadali się z Baltiem w trybie programowania, wykazując się wyobraźnią, abstrakcyjnym myśleniem oraz umiejętnościami posługiwania się komputerem.

IMAG1761IMAG1762

Apetyt na programowanie i niesamowite zaangażowanie uczniów kl. IVA spowodowały, że wspólnie stworzyliśmy 30-sekundowy film do programu społecznego #SuperKoderzy.

Więcej o programie “SuperKoderzy znajdziecie poniżej:

https://fundacja.orange.pl/nasze-programy/superkoderzy/

W 30 sekund skumulowałam wszystkie działania uczniów w ramach dwóch przedmiotów: zajęć komputerowych i zajęć technicznych, które idealnie wkomponowują się w wybraną ścieżkę “Majsterkowicze”. Pokazałam najciekawsze prace uczniów a także ich samych podczas pracy nad kolejnymi projektami, w tym również przy tworzeniu gier z pomocą programu Scratch. UDAŁO SIĘ!!! Nasza szkoła znalazła się wśród 135 szkół z całej Polski zakwalifikowanych do programu #SuperKoderzy Uśmiech. Już wkrótce otrzymamy dotację na realizację wskazanej ścieżki edukacyjnej oraz w dalszej kolejności na doposażenie Szkoły w sprzęt informatyczny i multimedialny w maksymalnej kwocie do 3000 zł.  Mam nadzieję, że dzięki temu już w przyszłym roku szkolnym uda mi się wzbogacić lekcje zajęć komputerowych o konstruowanie i programowanie robotów!

IMAG1763Również uczniowie klas II gimnazjum zostali objęci tegoroczną innowacja pedagogiczną. Na kolejnych zajęciach informatyki po kolei zgłębiali tajniki programowania, począwszy od pisania prostych algorytmów sekwencyjnych, poprzez tworzenie schematów blokowych z warunkami i wielokrotną iteracją w programie ELI. Łatwo nie było, kiedy przyszło zmierzyć się z niewinnym żółwiem w programie Logomocja Imagine i językiem Logo przy tworzeniu procedur z parametrami. W przyszłym roku uzupełnimy innowację o programy Baltie i Scratch.

 

 

Lider programu #SuperKoderzy w szkole

Realizatorka i twórczyni innowacji pedagogicznych z zakresu informatyki

Monika Trzeszczkowska

 
logo.png
Facebook
Kronika
  • 2018 (192)
  • 2017 (249)
  • 2016 (233)
  • 2015 (199)
  • 2014 (193)
  • 2013 (131)